ABOUT ME

-

Today
-
Yesterday
-
Total
-
  • Will Amazon destroy real estate brokerage?
    투자관련 정보/부동산 2019. 9. 11. 09:44

    Amazon's expansion is very fast. It cannot be understood only by the scale of capital. Amazon is the world's largest retailer and cloud provider. It has the capacity to solve itself in the digital transformation across almost all industries. So Amazon's attempts show disruptive technological innovations, even though they are always entering the market.

    However, contrary to the perception, the world does not put pressure on the industry so much that it cannot be dried up or caught up. Most of Amazon's new businesses start small, with a year short, and more than five years long. And every time Amazon makes a small start, experts warn the existing market. Amazon could come, so get ready to arm yourself with digital and technological innovation. The companies that accepted the warning usually survived, and those that didn't have it were taken away and eaten by Amazon. Then repeat, 'Amazon destroyed the market.'

     

    This time it is a real estate brokerage. Last Tuesday, Amazon partnered with Reala, the largest real estate broker in the United States. They opened a portal called "Turnkey" and provided a service that introduced real estate deserved when a person who wanted to buy a home entered information such as type, location and price. Turnkey portals can be found inside Amazon's website, virtually the same as the real estate brokerage category on Amazon. Real Lodge is a company with real estate brands such as Century 21, Sotheby's International Realty, and Coldwell Banker, which can help secure housing buyers through Amazon. Instead, turnkey homes will include Amazon Home Service, which will offer free Amazon devices such as Echo, Ring Doorbell, and Fire TV Cube, depending on the amount of service and transaction, such as furniture installation and painting. Turnkey begins in 15 cities in the United States, including Seattle, San Francisco, Chicago, and Los Angeles.

     

    It's only a matter of time before the US real estate brokerage meets with the world's largest e-commerce platform. `` We are a leader in the US real estate market, but we want to grow through innovation, without having to settle down, '' said Realology CEO Ryan Schneider. The expectation is considerable. However, if you look closely at the relationship between Amazon and Real Logi, the story is different.

     

    Reallodge, the largest real estate broker in the United States, has suffered a serious management deterioration. Real Lodge shares have fallen 85% over the past two years because they have not responded to the rapidly changing US real estate brokerage market. At one point, the US real estate market was rapidly moving online. It was also true. The problem persisted for more than a decade of lack of agility due to the leisure of traditional real estate agents.

     

    First, the messy data piled up. Inaccurate sales and prices were a dirty way to make businesses make more money, and there weren't many ways to make use of the misinformation that was accumulated. In the beginning, the reason for minimizing the use of technology was to ensure the transparency of the data, so it is possible to know how unsatisfactory the market was before talking about technical selection. At the same time, data from large companies such as Realology were reliable. Just because of the atmosphere of the entire real estate market, the data did not feel the need for Realology to invest in technology. Even though he was at the forefront of the early digital market. Moreover, unlike other products, homes have a strong perception that buyers must see and decide for themselves.

     

    Meanwhile, online-based brokerage firms such as Redfin, Zillow and Trulia began to form a technology-driven real estate market. They focused on the transparent collection of large amounts of real estate data during the time RealLogic gained a high share. Next, real estate brokers, who went off-line for business while neglecting technology investments, felt threatened by introducing programs that made buying homes as easy as buying clothes online. Initially, only small brokers did. For example, the sale price that can be registered in Trulia has an upper limit and no higher-quality homes can be found. Reallodge didn't pay attention because there was a separate brand dedicated to luxury home brokerage. Today, however, many people are using online services, and Realology's market share is threatening.

     

    The company that puts the most pressure on Realology is by far the Redfin. Redfin was founded in 2004 and is 15 years old, but the US real estate industry has turned away from their business. Redfin, however, spent more than a decade trying to collect data, move everything offline real estate brokerage online, and finally received his first order in March to sell homes online without agents. Earlier this month, we partnered with Softbank-funded home sales startup Opendoor to build a trading ecosystem where homes can be sold and bought online.

     

    It wasn't until this situation that reallodge became urgent. Partnering with Amazon is simple. Like any competitor, there's no way to catch up with technology investments right away. Amazon has a strong online distribution network and cloud capabilities, and by providing its big asset, data, it seems to be a partner that can easily build a platform similar to competitors' online programs.

    댓글

Designed by Tistory.